Sıkça Sorulan Sorular
ÜNİVERSİTE YENİ KAYIT SÜRECİ
Fakültenize hangi tarihler arasında kayıt yaptırmam gerekiyor?
Fakültemize 2023‐ ÖSYS ile kayıt hakkı kazanan adaylar kayıt işlemlerini;
28-30 Ağustos 2023 tarihleri arasında https://www.turkiye.gov.tr/ adresinden E-Kayıt ve 28 Ağustos -01 Eylül 2023 tarihlerinde arasında https://ubys.bartin.edu.tr/AIS/ApplicationForms/Home/Index?apptype=1 adresinden Önkayıt yapabilirler.
e-kayıt için e-devlet şifresi ile girerek ‘E-Hizmetler’ sekmesinden açacakları sayfanın sonunda yer alan Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı’ başlığı altındaki ‘Üniversite E-Kayıt’ sekmesinden kayıt işlemlerini tamamlayabilirler. E-Kayıt için TIKLAYINIZ
Kayıt işleminden sonra mutlaka kayıt yaptırdıklarına dair belge almalıdırlar.
Ön kayıt yaptırdım yine de e-Devlet kaydı yaptırmam gerekiyor mu?
Ön kayıt yaptıran tüm öğrencilerin mutlaka e-devlet üzerinden e- kayıt yaptırmaları gerekmektedir.
Fakültenize gelerek elden kayıt yaptırabilir miyim?
Fakültemize şahsen gelerek 28-30 Ağustos 2023 tarihleri arasında kayıt yaptırabilirsiniz.
Üniversitenizi kazandım. Ancak liseden mezun olamadım. bütünleme/tek ders sınavına gireceğim. Üniversitenize kayıt yaptırabilir miyim?
Üniversitemiz programlarına kayıt hakkı kazanan ancak ortaöğretim kurumlarında, ön lisans programında veya lisans programlarında mezun aşamasında olup staj, bütünleme veya tek ders sınavına girecek adaylar 28 Ağustos – 1 Eylül 2023 tarihlerinde Ön Kayıt Formu’nu doldurarak Üniversitemize geçici kayıtlarını yapacaktır. Bu adayların mezun olduklarına ilişkin belgelerini 29 Aralık 2023 Cuma günü mesai bitimine kadar, Açık Öğretim Liseleri öğrencilerinden üniversitemize yerleşen adayların ise mezun olduklarına ilişkin belgelerini 31 Ocak 2024 Çarşamba günü mesai bitimine kadar Üniversitemize ibraz etmeleri halinde asıl kayıtları yapılacaktır. Bu tarihe kadar mezun olduklarını belgelemeyenlerin geçici kayıtları silinecek ve bu durumda olup belirlenen tarihlerde geçici kayıtlarını yaptırmayan adayların kayıtları yapılmayacaktır.
Öğrenci numaramı nasıl öğrenebilirim?
(https://ubys.bartin.edu.tr/AIS/ApplicationForms/Home/Index?apptype=1) Ön kayıt ekranına bilgilerinizi kaydettiğinizde öğrenci numaranızı numaranız oluşturularak size gösterilecektir.
E-Devlet üzerinden kayıt yaptırdım Fakültenize herhangi bir evrak teslim etmem gerekiyor mu?
E-Devlet’ten kayıt yaptıran öğrencilerin kayıt için Üniversitemize gelmelerine ve herhangi bir belge getirmelerine gerek yoktur.
Ön lisans programında devam eden aktif öğrenciliğim var Fakülteniz Lisans Programlarına kayıt yaptırabilmem için kayıt sildirmem gerekiyor mu?
Hayır kayıt sildirmenize gerek yoktur. Aynı anda hem lisans hem de önlisans eğitimi alınabilmektedir.
Başka bir Lisans Programında devam eden aktif öğrenciliğim var Fakülteniz Lisans Programına kayıt yaptırabilmem için kayıt sildirmem gerekiyor mu?
Başka bir yükseköğretim kurumunda örgün Lisans okuyan öğrenciler Fakültemize kayıt yaptırabilmeleri için daha önce kayıtlı bulundukları lisans programından kaydını sildirmesi gerekmektedir.
Ön kayıt işlemini başarı ile yapıp yapamadığımı nasıl kontrol ederim?
Ön kayıt yapan öğrencilerimiz, önkayıt işlemini tamamlayıp tamamlamadığınızı kontrol etmek için tıklayınız
E-devlet üzerinden kaydımı başarı ile yapıp yapamadığımı nasıl kontrol ederim?
E-Devlet üzerinden kayıt yapan öğrencilerimiz, e-kayıt işlemini tamamlayıp tamamlamadığınızı kontrol etmek için tıklayınız
Fakültenize kaydımı yeni yaptım UBYS sistemine nasıl giriş yapabilirim?
Kaydınızı yaptırdıktan sonra https://ubys.bartin.edu.tr/ adresini ziyaret ediniz. Bu sayfaya ilk girişte kullanıcı adı olarak öğrenci numaranızı, şifre olarak T.C. kimlik numaranızı kullanacaksınız. Sayfaya girdikten sonra şifrenizi değiştirebilirsiniz.
Fakültenize yeni kayıt yaptırdım nasıl belge talebinde bulunabilirim?
Kaydınızı yaptırdıktan sonra https://ubys.bartin.edu.tr/ adresini ziyaret ediniz. Bu sayfaya ilk girişte kullanıcı adı olarak öğrenci numaranızı, şifre olarak T.C. kimlik numaranızı kullanacaksınız. Sayfaya girdikten sonra şifrenizi değiştirebilirsiniz. “Öğrenci Bilgi Ekranı” menüsünden “Belge Talebi” ikonuna tıklayarak Öğrenci belgesi talebinde bulanabilir ve yine aynı ekran üzerinden e-imzalı belgelerinizi indirebilirsiniz.
Fakültenize yeni kayıt oldum E-devlet üzerinden öğrenci belgesi alabilir miyim?
Evet alabilirsiniz.
Daha önce okumuş olduğum lisans programındaki başarılı derslerimden nasıl muafiyet talebinde bulunabilirim?
E-Devlet üzerinden ve ön kayıt yaptırdıktan sonra Fakültemiz öğrenci işleriyle görüşerek istenilen bilgileri gönderirseniz muafiyet talebiniz işleme alınır.
İsteğe bağlı ingilizce hazırlık programına nasıl kayıtlanabilirim?
Ön kayıt ekranında istenilen bilgileri doldururken İsteğe bağlı İngilizce programını okumak istiyorum seçeneğini seçmeniz gerekmektedir.
İsteğe bağlı İngilizce hazırlık eğitimi tercihimi nasıl iptal edebilirim?
İsteğe bağlı İngilizce Hazırlık Sınıfları’na kayıt olan öğrenciler, hazırlık sınıfı öğretiminin başlamasından itibaren en geç iki hafta içinde kayıtlı olduğu fakülte/yüksekokula dilekçe ile 3 başvurarak uygun görülmesi halinde hazırlık sınıfından ayrılabilirler. Bu süre zarfında geçiş yapmayanlar hazırlık sınıfından ayrılamazlar.
Birinci öğretim öğrencisiyim harç ücreti ödemem gerekiyor mu?
Fakültemize kayıt yaptırmadan önce başka bir programa kayıtlı değilseniz harç ücreti ödeme yapılmaması gerekmektedir.
Başka bir üniversitede kaydım var 2. Üniversite için ücret ödemem gerekiyor mu?
Fakültemize kayıt hakkı kazanan öğrencilerin örgün olarak başka bir programda kaydı bulunuyorsa kayıt yaptırabilmesi için öncelikle önceki kaydını sildirmesi gerekmektedir. Ancak Açıköğretim programlarında veya örgün önlisans programlarına kayıtlarını bulunuyorsa Fakültemize kayıt yaptırdıklarında İkinci Üniversite kapsamında katkı payını ödemesi gerekmektedir.
Başka bir üniversitede kaydım var hangi üniversitenin harç ücretini ödemem gerekiyor?
En son kayıt yaptırdığınız yükseköğretim kurumuna harç ücretini ödemeniz gerekmektedir.
Fakültenize yeni kayıt yaptırdım yurt başvurusunu nasıl yapabilirim?
Fakültemize e-kayıt ve ön kayıt yaptırdıktan sonra Kredi ve Yurtlar Kurumu sayfasından yurt başvurularını takip etmeniz gerekmektedir.
2023-2024 akademik yılı dersler hangi tarihte başlayacak?
25 Eylül 2023 tarihinde başlayacaktır.
Ders kayıt işlemlerini ne zaman ve nasıl yapabilirim?
18-24 Eylül 2023 tarihleri arasında https://ubys.bartin.edu.tr sayfasından kullanıcı adı ve şifrenizle girerek öğrenci bilgi ekranı sekmesinden ders kayıt menüsünden ders kaydınızı yapabilirsiniz.
Hangi derslerden muafiyet sınavına katılabilirim ve nasıl başvurabilirim?
Temel Bilgisayar Bilimleri ile Temel Bilgi Teknolojisi Kullanımı ve Yabancı Dil derslerinden muafiyet sınavlarına girebilirsiniz. Başvurunuzu Ön kayıt ekranında bilgilerinizi doldururken muafiyet sınavlarına girmek istiyorum seçeneğini işaretlemeniz yeterli olacaktır. Muafiyet sınavlarının tarihlerini öğrenmek için TIKLAYINIZ
Fakülteniz bölümleri hangi yerleşkede bulunmaktadır?
Fakültemiz Peyzaj Mimarlığı Programı Ağdacı Yerleşkesinde, Bilgisayar, Elektrik-Elektronik, Makine ve İnşaat Mühendisliği Kutlubey yerleşkesinde bulunamaktadır.
Fakültenizle hangi yollarla iletişim kurabilirim.
Fakültemize aşağıdaki kanallardan ulaşabilirsiniz.
Telefon: 0378 501 10 00 / 2291-2292-2284
Mail: mf@bartin.edu.tr
Whatsapp iletişim hattı: 03785011009 veya Tıklayınız
DERS KAYIT SÜRECİ
Ders kaydımı ne zaman yapmalıyım?
Her dönem ders kayıt haftası içerisinde öncelikli olarak önceki yıllardan alıp kaldığınız dersleri almanız kaydı ile ders seçiminizi öbisis üzerinden yapıp danışman hocanızın onayına sunmanız gerekmektedir. ( Danışman onayından geçip geçmediğini mutlaka kontrol ediniz, danışmanın onayı olmadan derslere devam edemezsiniz.)
Ders kayıt haftası içerisinde ders kaydımı yapamadım ne yapmalıyım?
Fakülteniz öğrenci işleri birimine mazeretinizi bildirecek şekilde mazeretli kayıt dilekçesi vermeniz gerekmektedir. Mazeretinizin Fakülte Yönetim Kurulunca uygun görülmesi durumunda ders kaydınız yapılacaktır.
Mazeretli kayıt dilekçesi için tıklayınız.
Ders kaydı yapmadım öğrencilik haklarından ve sağlık hizmetlerinden yararlanabilir miyim?
Ders kaydı yapmayan öğrencilerimiz öğrencilik haklarından yararlanamaz. Bu durumdaki öğrencilerin sağlık hizmetleri Üniversite tarafından karşılanmaz, askerlikle ilgili işlemlerde durum askerlik şubesine bildirilir ve bu dönemler için öğrenci belgesi verilmez.
Kendi İsteğimle kayıt yaptırdığım öğretim lisans programından kaydımı sildirmek istiyorum ne yapmalıyım?
Kayıt sildirme talebine ilişkin dilekçenizi Fakülte öğrenci işleri birimine teslim etmeniz gerekmektedir. Kaydınız Bartın Üniversitesi Önlisans Ve Lisans Eğitim Öğretim Ve Sınav Yönetmeliğinin 5. Maddesi hükümleri gereğince Fakülte Yönetim Kurulu kararı ile silinecek ve bilgileriniz YÖKSİS üzerinde güncellenecektir.
Kayıt sildirme dilekçesi için tıklayınız.
Kendi isteğimle kaydımı sildirdim. Ödemiş olduğum katkı payları/öğrenim ücretlerini iade alabilir miyim?
Kaydı silinen öğrenciye, ödemiş olduğu katkı payları/öğrenim ücretleri iade edilmez.
Katkı payımı / Öğrenim ücretimi sehven fazla ödedim. Ödediğim fazla miktarı geri alabilir miyim?
Katkı payını sehven fazla ödeyen öğrenci, dekont (ödeme belgesi) ve dilekçe ile birlikte öğrenim gördüğünüz akademik birimin öğrenci işleri birimine müracaat etmesi halinde iade edilir.
Harç iade dilekçesi için tıklayınız.
Mezun durumundayım sadece stajım kaldı katkı payı ödeyecek miyim?
Bölümündeki tüm derslerini tamamlayan öğrencilerden mezun olabilmek için sadece stajı kalanlar katkı payı/öğrenim ücreti ödemeyecektir.
Üniversiteye kaydımı yaptım. Öğrenci Kimlik kartımı nerden teslim alabilirim?
Öğrenci kimlik kartları Öğrenci işleri Daire Başkanlığı tarafından basılarak Fakültenize teslim edilecektir. Öğrenci kimlik kartlarınızı imza karşılığında Fakülteniz öğrenci işleri biriminden alabilirsiniz.
Kimlik kartının kaybolması veya çalınması durumunda yapılması gereken işlemler nelerdir?
"Öğrenci Kimlik Kartı"nın kayıp edilmesi durumunda talep edenlere düzenlenecek yeni "Öğrenci Kimlik Kartı" için 20,00 TL Üniversitemiz ilgili hesabına ücret yatırılır ve öğrenci kimliğinin kaybedildiğine dair Fakültemiz öğrenci işleri birimine dilekçe ile birlikte teslim edilir. Üniversitemizce basılan kimlikler öğrencilere teslim edilir.
Kimlik bilgilerimde değişiklik olduğu zaman ne yapmalıyım?
Ad, Soyad veya nüfus kimlik bilgilerinde değişiklik ya da düzeltme olmuş ise öğrenci yeni nüfus cüzdanı ile birlikte öğrenim gördüğü akademik birimin öğrenci işlerine müracaat eder.Akademik birim öğrenci işleri yetkilisi Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü (NVİ)’nden gerekli güncellemeyi yapar.
Hangi durumlarda 45 AKTS’ye kadar ders alabilirim?
- Başarısız olan veya dikey geçişle kayıt yaptıran önlisans ve lisans öğrencileri, en alt dönem derslerinden başlamak şartı ile bulunduğu dönemin derslerine kayıt olurlar. Kayıt olunan derslerin toplamı devam mecburiyeti olan derslerle çakışmamak kaydı ile 45 AKTS’ yi aşamaz.
- Lisans öğrencilerinden bulundukları döneme kadar tüm dersleri almış ve başarmış olanlar 00 veya üzerinde genel not ortalamasına sahip olmak şartıyla bir üst sınıfın derslerine kayıt olabilirler. Ancak kayıt olacakları derslerin AKTS toplamı, devam mecburiyeti olan derslerle çakışmamak kaydıyla, en fazla 45 AKTS olabilir.
45+1 ders alma nasıl yapılır?
Önlisans ve Lisans öğrencilerinden, son iki döneminde başaracağı derslerle mezuniyet aşamasında olanlar ilgili yönetim kurulu kararıyla her bir dönem 45 AKTS’ ye ilaveten 1 ders daha alabilirler. Bunun için öğrencilerin 45+1 dilekçesini doldurarak danışmanına onaylatması ve bağlı olduğu bölüm sekreterliğine teslim etmesi gerekmektedir.
45+1 Dilekçesi için tıklayınız.
Derslere devam zorunluluğu ne kadardır? Devamsız öğrenciler Final ve Bütünleme sınavına girebilir mi?
Teorik ve uygulamalı derslerin en az % 70’ine devam zorunludur. Bu koşulu yerine getirmeyen öğrenciler o dersin dönem sonu ve bütünleme sınavlarına giremezler.
Başka bir bölüm yada Yükseköğretim kurumunda alıp başardığım dersler için muafiyet talebinde bulunabilir miyim?
Öğrenciler, devam ettikleri bölüm dışında başka bir bölümde veya yükseköğretim kurumunda başarmış oldukları dersler için muafiyet talebinde bulunabilir. Muafiyet talebi; dersin içeriği, kredisi ve başarı notu dikkate alınarak ilgili yönetim kurulu tarafından karara bağlanır. Öğrenci muafiyet talebinde bulunabilmek için Muafiyet talep dilekçesini, transkriptini ve onaylı ders içeriklerini bölüm sekreterliğine teslim etmek zorundadır.
Muafiyet talep dilekçesi için tıklayınız.
Mühendislik, Mimarlık ve Tasarım Fakültesi Muafiyet İlke Kararları için tıklayınız.
Muaf olduğum derslerin yerine yeni ders alabilir miyim?
Öğrenci muaf olduğu derslerin bulunduğu dönemde 30 AKTS’ye kadar derse kayıt olabilir.
Yabancı dil dersi muafiyet sınavı?
Eğitim dili Türkçe olan programlarımızı kazanan öğrenciler için Yabancı Dil Ders Muafiyet Sınavı akademik takvimde belirtilen tarihte Yabancı Diller Yüksekokulu Müdürlüğü tarafından yapılır. Sınavın yeri ve saati Yabancı Diller Yüksekokulu Müdürlüğü tarafından öğrencilere duyurulur. Bu sınavdan geçer not alan öğrenciler ortak zorunlu yabancı dil dersinden muaf olurlar ve alınan notlar Bartın Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğine göre harfli nota çevrilir ve öğrencinin bağlı olduğu Fakülteye bildirilir.
BELGE TALEPLERi
Ders içeriklerine nasıl ulaşabilirim?
Ders içeriklerini UBYS sistemine giriş yaparak Belge talebi ekranından Türkçe ve İngilizce olarak talep edebilirsiniz. Ders içerikleri Bölüm başkanı tarafından onaylandıktan sonra, belge talep ekranından onaylanmış ders içeriklerini indirerek kullanabilirsiniz.
Üniversite Bilgi Yönetim Sistemi üzerinden hangi belgeleri talep edebilirim?
- Öğrenci belgesi,
- Transkrip,
- Disiplin belgesi,
- Yatay geçiş yapmasında sakınca olmadığına dair belge,
- %10 belgesi,
- Onur/yüksek onur belgesi,
- Ders içerikleri,
- Askerlik Belgesi (Ek-C2)
Onaylanan belgeleri nereden alabilirim?
Onaylanan belge taleplerinizi belge talebi ekranından e-imzalı olarak indirip kullanabilirsiniz.
Islak imzalı belge alabilir miyim?
Öğrencilerin öncelikle e-imzalı belge almaları esastır. Ancak öğrencinin ıslak imzalı belge alması gerektiği durumlarda öncelikle UBYS üzerinde belge talebinde bulunmalıdır. Yetkili kişi tarafından onaylanan belge çıktı alınarak imza yetkisi olan kişiye ıslak imza yaptırılır.
Hangi dillerde belge talep edebilirim?
Türkçe ve İngilizce dillerinde belge talep edebilirsiniz.
UBYS (ÖĞRENCİ BİLGİ SİSTEMİ)
Üniversitenize yeni kayıt oldum. UBYS bilgi yönetim sistemine nasıl giriş yapabilirim?
Üniversitemiz web sayfasında ( https://w3.bartin.edu.tr/ ) yer alan “UBYS” (http://ubys.bartin.edu.tr/) menüsünden Üniversiteye ilk kayıt olduğunuzda Kullanıcı Adı: Öğrenci Numaranız, Şifreniz: T.C. Kimlik Numaranızdır. Daha sonra şifrenizi değiştirebilirsiniz.
Üniversite Bilgi Yönetim Sistemi şifremi kaybettim/unuttum ne yapmalıyım?
Üniversite Bilgi Yönetim Sistemine girerken “Giriş yapamıyor musunuz ?” butonuna tıklayarak kullanıcı adınızı ve mail adresinizi ya da telefon numaranızı girerek yeni şifre verilmesini talep etmelisiniz. Talep ettiğiniz şifre girdiğiniz mail adresine ya da telefon numarasına gelecektir.
UBYS şifremi kaybettim / unuttum ve UBYS üzerinden yeni şifremi alamıyorum ne yapmalıyım?
UBYS üzerinden yeni şifrenizi alamamanız halinde Fakültemiz öğrenci işlerinden alacağınız kullanıcı şifreniz ile Üniversite Bilgi Yönetim Sistemini (UBYS) kullanabilirsiniz.
UZAKTAN EĞİTİM
Derslere hangi siteden nasıl girebilirim?
Dersler eders.bartin.edu.tr adresi üzerinden gerçekleştirilecektir. Öğrencilerimiz bu siteden siteme giriş yapacaktır. Bu adrese direkt erişebileceğiniz gibi bartin.edu.tr ve uzem.bartin.edu.tr adreslerindeki “E-ders Giriş” menüsünden de erişebilirsiniz.
Duyurularımızdan haberdar olmak için uzem.bartin.edu.tr ve sosyal medya hesaplarımızı düzenli takip etmenizi önermekteyiz.
Sisteme giriş için kullanıcı adı ve şifrem ne olacak?
E-Ders sistemine ilk kez giriş yapacak öğrencilerimizin sisteme giriş bilgileri şu şekilde olacaktır; yeni öğrencilerimiz için kullanıcı adı: "Öğrenci numarası", şifre: "Maskeli T.C. kimlik numarası" olarak (Örneğin T.C. Kimlik No: 12******345, TC Kimlik NO'nuzun ilk 2 ve son 3 hanesi dışındaki sayıları yıldızlı olarak giriş yapınız.) oluşturulmuştur. Eski öğrencilerimiz ise var olan bilgileriyle sisteme giriş yapabilirler. Sisteme giriş yaptıktan sonra bilgilerinizi ve özellikle e-posta adresinizi güncellemeyi unutmayınız.
Canlı derslere (Eş zamanlı) nasıl katılabilirim?
Ders sorumlunuz eğer dersinizde ilgili haftada canlı ders-sanal sınıf (Zoom uygulaması ile) oluşturmuşsa, ilgili e-ders sayfasındaki canlı ders (eş zamanlı) linkini tıklayarak sanal sınıfa bağlanabilirsiniz. Linke tıkladığınızda ekrana gelen uygulama dosyasını (Zoom) bir kereye mahsus indirip çalıştırmanız gerekecektir. Bu indirip-kurma işlemini yaptıktan sonra açılan ekrana adınızı soyadınızı eksiksiz bir şekilde yazarak canlı derse dâhil olabilirsiniz. Zoom uygulaması için ayrıca üye girişi yapmanıza gerek yoktur.
Canlı dersler (Eş Zamanlı) hangi gün ve hangi saat yapılacak?
Mevcut haftalık ders programınızda yer alan gün ve saatte canlı dersler gerçekleştirilecektir. Canlı derslerle ilgili olarak ders sorumlunuz gerekli duyuruları e-ders sistemi üzerinden yapacaklardır. İlgili ders saatinden önce ders sorumlunuz, e-ders sistemine ilgili hafta için gerekli olan öğretim materyallerini ekleyerek ders saatinde sizlerin kullanımına hazır hale getirecektir.
Ders sorumlusu ile nasıl iletişime geçerim?
Ders sorumlunuza e-ders sistemi üzerinden mesaj gönderebilirsiniz. Bunun için ilgili ders sayfanızdaki “İletişime Geç” seçeneğini kullanabilirsiniz. Ayrıca ders sorumlunuza e-mail ve Öğrenci Bilgi Sistemi aracılığıyla ulaşabilirsiniz. Bununla birlikte ders sorumlunuz dersi destekleyici başka iletişim ortamları kullanabilir.
Teknik destek almak için ne yapmam gerekiyor?
E-ders sisteminde karşılaşacağınız sorunlar ile ilgili teknik destek talebi için uzem.bartin.edu.tr adresinde yer alan Buzem’e Yazın modülünü kullanabilirsiniz. Bu modül üzerinden başvuru yaparken öğrencilerimiz Uzaktan Eğitim Yoluyla Ders Alıyorum seçeneğini işaretlemelidirler ve formdaki tüm bilgileri eksiksiz olarak doldurmalıdırlar. En kısa sürede e-mail yoluyla size geri dönüş yapılacaktır.
E-ders sistemine giriş bilgilerimi unuttum, ne yapmayalım?
Eğer e-ders sistemine e-posta adresinizi kaydettiyseniz şifremi unuttum seçeneği ile hesabınızı kurtarabilirsiniz. Daha önce e-ders sistemine hiç giriş yapmadıysanız yukarıdaki üçüncü soruyu incelemelisiniz. E-posta adresinizi güncellemediyseniz ve şifrenizi sıfırlamak istiyorsanız uzem.bartin.edu.tr adresinde yer alan Buzem’e Yazın modülünü kullanabilirsiniz.
Sistem kullanımına yönelik yardım dokümanlarına nasıl ulaşabilirim?
Sistem kullanımı, materyal tasarlama, canlı ders (eş zamanlı) kullanımına yönelik tüm kılavuz ve videolara uzem.bartin.edu.tr adresindeki Uzaktan Ders (Öğrenci) sekmesinden ulaşabilirsiniz.
UZEM ile ilgili gelişme ve duyurulardan nasıl haberdar olabiliriz?
bartin.edu.tr ve eders.bartin.edu.tr adreslerindeki duyurularımızdan,
Instagram: bartin.uzem - Facebook: bartin.uzem – Twitter: bu_uzem
Sayfalarımızdan takip edebilirsiniz. Genel ve önemli duyurular üniversitemiz sitesinden de (bartin.edu.tr) paylaşılacaktır.
Uzaktan Eğitim Sistemini nasıl kullanabilirim?
Uzaktan Eğitim Sistemi kullanım rehberine ulaşmak için tıklayınız.
Canlı yayına (zoom) nasıl bağlanacağım?
KAYIT DONDURMA
Kayıt dondurma nasıl ve ne zaman yapılabilir?
Haklı ve geçerli nedenlerle öğrenime devam edemeyecek öğrencinin kaydı, yarıyılın ilk dört haftası içinde başvurulması halinde, ilgili yönetim kurulunca bir veya iki yarıyıl dondurulabilir. Kayıt dondurma talebi için öğrencisinin Fakülte öğrenci işleri birimine kayıt dondurma talep dilekçesini ve eklerini teslim etmelidir.
Kayıt dondurma talep dilekçesi için tıklayınız.
Ne kadar süre ile kayıt dondurabilirim?
Yönetim kurulunca gerekçesi uygun bulunan öğrencinin bir veya iki yarıyıl dondurulabilir. Öğrencinin haklı ve geçerli nedeni devam ediyorsa ilgili yönetim kurulunca kaydı tekrar dondurulabilir. Ancak kayıt dondurma süresi toplam olarak önlisans programlarında iki, lisans programlarında dört yarıyılı aşamaz.
Kayıt dondurduğum süreler azami öğretim süremin hesabında dikkate alınır mı?
Kayıt dondurulan süreler azami öğretim süresine dahil edilmez.
Kayıt dondurdum, öğrencilik haklarından yararlanabilir miyim?
Kayıt donduran öğrenciler kayıtlarının dondurulduğu süre zarfında hiçbir öğrencilik hakkından yararlanamazlar.
SINAVLAR
Ara sınava giremedim ne yapmalıyım?
Ara sınava girememe gerekçenizi belirtecek şekilde Mazeret sınavı dilekçesini Fakülteniz öğrenci işleri birimine teslim etmeniz gerekmektedir. Fakülte Yönetim Kurulunun uygun görmesi durumunda mazeret sınavına girebilirsiniz.
Mazeret Sınavı başvuru dilekçesi için tıklayınız.
Final sınavına giremeyen öğrenciler için mazeret sınavı yapılır mı?
Final sınavına giremeyen öğrenciler için bütünleme sınavı yapılır. Ayrıca bir mazeret sınavı yapılmaz.
Final sınavında başarılı olan öğrenciler bütünleme sınavına girebilir mi?
Ders notunu yükseltmek isteyen öğrenciler bütünleme sınavına not yükseltmek amacıyla girebilirler. Öğrencilerin bütünleme sınavından almış oldukları notları ders notunun hesaplanmasında dikkate alınır.
Sınav notuma nasıl itiraz edebilirim?
İlan edilen sınav sonucuna itiraz, ilan tarihinden itibaren üç iş günü içinde öğrenim gördüğünüz akademik birimin öğrenci işleri birimine yazılı olarak yapılır.
Sınav notuna itiraz dilekçesi için tıklayınız.
Sınav notuma ne kadar süre de cevap alabilirim?
Öğretim elemanı, itirazı iki iş günü içerisinde maddi hata bakımından değerlendirir. Maddi hata belirlenmesi durumunda, öğrencinin aldığı not ilgili akademik birim yönetim kurulu kararıyla düzeltilir. İtirazın neticesi ilgili akademik birim tarafından öğrenciye bildirilir.
Tek ders sınavına kimler nasıl girebilir?
- Kayıtlı bulunduğu programdaki tüm dersleri alan ve devam şartını sağlayan, ancak bütünleme sınavları sonunda tek dersten başarısız olan öğrenciler tek ders sınavına girebilir. Sınavda alınan not ham başarı puanı sayılır.
- Öğrenci bu sınava girebilmek için öğrenim gördüğü akademik birimin öğrenci işlerine dilekçe ile müracaat etmesi gerekir.
Tek ders sınavı dilekçesi için tıklayınız.
Ek sınav hakkından hangi öğrenciler yararlanabilir?
Azami öğretim süresini tamamlayan öğrencilere, devamsızlıktan kaldığı, harf notuyla başarısız olduğu bütün derslerden iki ek sınav hakkı verilir.
ONUR ve YÜKSEK ONUR
Onur ve yüksek onur öğrencisi olabilmem için kriter nedir? Onur ve yüksek onur öğrencisi olup olmadığımı nasıl/nereden öğrenebilirim?
Kayıt yaptırdığı tüm dersleri geçmiş olmak şartıyla, genel ve dönem ortalaması 2.00 olan öğrenciler başarılı sayılırlar. Öğrencinin başarı sıralaması genel not ortalamasına göre hesaplanır. Bu öğrencilerden bir dönem sonunda en az normal ders yükü ile o dönemin not ortalaması 3.00-3.49 arasında olanlar dönem onur öğrencisi, 3.50-4.00 arasında olanlar ise üstün onur öğrencisi sayılırlar. Bu öğrencilerin listesi her dönem sonunda ilan edilir.
Onur ve Yüksek Onur öğrencilerine belge verilir mi?
Onur ve Yüksek Onur öğrencilerine diplomaları ile birlikte onur belgeleri verilir.
İSTEĞE BAĞLI HAZIRLIK
Eğitim dili Türkçe bir lisans programı kazandım. İngilizce hazırlık eğitimi alabilir miyim?
İstemeniz halinde isteğe bağlı hazırlık sınıfına kayıt yaptırabilirsiniz.
Hazırlık sınıflarında eğitim nasıldır?
İngilizce Hazırlık Sınıflarının akademik takvimi toplam 28 haftalık iki yarıyıldan oluşur. Toplam Eğitim saati 672 saattir. İngilizce Hazırlık Sınıflarına kayıtlarının ardından seviye gruplarına ayrılan öğrenciler okuma, dinleme, yazma ve konuşma becerilerinin edinimine yönelik yoğun bir dil eğitimi programını izlerler.
“Zorunlu hazırlık” ve “İsteğe bağlı hazırlık” ne demektir?
“Zorunlu hazırlık” kayıt yaptırdığı bölümünde %30 ya da %100 İngilizce eğitim alacak öğrenciler içindir.
“İsteğe bağlı İngilizce hazırlık” ise %100 Türkçe eğitim veren bölüm öğrencilerinin aldığı zorunlu olmayan hazırlık programıdır.
İngilizce Hazırlık Programı’nda isteğe bağlı olarak öğrenim görmek isteyen öğrenciler, hazırlık programına katılabilmek için ne yapmalıdır?
Zorunlu hazırlık sınıfı bulunan bölümler haricinde de üniversitemizin pek çok bölümünde öğrenciler İsteğe bağlı hazırlık okumak için müracatta bulunabilir. Bunun için, e-devlet üzerinden kayıt yaptıranların İSTEĞE BAĞLI HAZIRLIK OKUMAK İSTİYOR MUSUNUZ? sorusuna EVET seçeneğini işaretlemeleri gerekmektedir. Şahsen kayıt yaptıranlar ise üniversiteye önkayıt işlemleri sırasında isteğe bağlı hazırlık okumak istediğini belirterek isteğe bağlı hazırlık eğitimi alabilirler.
Üniversiteye yabancı uyruklu öğrenci olarak kayıt oldum. İsteğe Bağlı Hazırlık sınıfındaki öğrenimime ne zaman başlayabilirim?
Üniversite’ye kayıt yaptıran yabancı uyruklu öğrenciler, kayıt oldukları bölümlere göre Uluslararası Öğrenci Ofisi tarafından Türkçe yeterlik belgelerine göre Bartın Üniversitesi Türkçe Öğretim Merkezi'ne (BÜ-TÖMER) ya da Yabancı Diller Yüksekokulu’na yönlendirilir. Türkçe yeterliği olmayan öğrenciler ilk eğitim-öğretim yılında BÜDEM'e devam ederler. BÜDEM’de başarılı olan öğrenciler, bir sonraki akademik yılın başında Yabancı Diller Yüksekokulu’na başvurarak isteğe bağlı İngilizce hazırlık sınıflarına kayıt olabilirler.
Hazırlık sınıfına kayıtlı değilim fakat derslere girebilir miyim?
Dersleri sadece hazırlık programına kayıtlı öğrenciler takip edebilirler.
Yabancı Diller Bölümü hazırlık eğitiminin süresi nedir?
Yabancı Diller Bölümü İsteğe Bağlı Hazırlık Eğitiminde normal eğitim süresi 1 (bir) akademik yıldır. Bu bir yılın sonunda başarılı olan ve olamayan öğrenciler takip eden akademik yılın başında Üniversite’deki programlarında derse başlarlar; Zorunlu Hazırlık Eğitimi olan bölümlerin öğrencilerinden başarılı olamayanlar ise bir yıl daha hazırlık eğitimi almalıdırlar. İsteğe bağlı hazırlık programı öğrencilerinden başarısız olan öğrencilere bir sonraki sene başında İngilizce Yeterlik Sınavı hakkı tanınır.
İngilizce Hazırlık Eğitimi için ders kayıt işlemleri yaptıracak mıyım?
Hayır, İngilizce Hazırlık Eğitimi için herhangi bir kayıt işlemi yaptırmanız gerekmemektedir. Bartın üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu internet sitesinden duyuruları takip ediniz, zorunlu hazırlık sınıfı olan öğrenciler için hazırlık sınıfını geçmeniz durumunda bölümünüze gidip ders kayıt işlemlerini kendiniz yaptırmanız gerekmektedir.
Orta öğretimimi yurt dışında tamamladım. Hazırlık sınıfından muaf olabilir miyim?
Bartın Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu Yabancı Diller Bölümü Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönergesinin muafiyete ilişkin maddesi uyarınca, en az son üç yılında, öğretim dili olarak belirlenen yabancı dilin anadil olarak konuşulduğu bir ülkede, o ülke vatandaşlarının devam ettiği ortaöğretim kurumlarında eğitim görüp, ortaöğretimini bu kurumlarda tamamlamış olan öğrencilerin, bu durumlarını gösterir belgelerin orijinallerini kayıt süresi içinde Yüksekokulumuz Öğrenci İşleri birimine teslim etmeleri halinde, Yönetim Kurulu kararı ile Zorunlu Hazırlık Sınıfından muaf sayılırlar ve öğrencilik hakkı elde ettiği lisans/önlisans programına başlarlar.
Akademik yıl içerisinde hazırlık sınıfından muaf olabilir miyim?
Evet. ÖSYM tarafından belirlenen Yabancı Dil Sınavları Eşdeğerlik Tablosunda yer alan ve Yabancı Dil Hazırlık Sınıfından muaf olabilmek için geçerli kabul edilen sınavlara girilmesi ve gerekli puanın alınması şartıyla, dönem içerisinde de muaf olunabilir.
Daha önce girmiş olduğum yabancı dil sınavları var. Bunları ibraz ederek zorunlu hazırlık sınıfından muaf olabilir miyim?
ÖSYM tarafından yapılan yabancı dil sınavları ile YÖK tarafından bu sınavlara eşdeğerliği kabul edilen uluslararası yabancı dil sınavlarına ait belgelerle (bu belgenin son beş yılda alınmış olması kaydıyla) muafiyet başvurusunda bulunabilirsiniz. Belgelerin ibrazının son tarihleri için https://ydyo.bartin.edu.tr/ adresindeki duyuruları takip ediniz.
Zorunlu İngilizce hazırlık öğretiminden muaf olabilmek ya da dönem içinde hazırlık sınıfını geçebilmek için İYS’ye (İngilizce Yeterlilik Sınavı) eşdeğer sınavlardan en az kaç puan almam gerekir?
İYS’ye eşdeğer kabul edilen bazı sınavlar ve bu sınavlardan alınması gereken asgari puanlar şöyledir:
YÖKDİL/YDS/ E-YDS: 75 TOEFL IBT: 90 PTE Akademik: 75
İngilizce Hazırlık Yeterlik (Muafiyet) Sınavı nedir?
İngilizce Yeterlik (Muafiyet) Sınavı, akademik yılın başında yapılan ve üniversiteye yeni kayıt yaptıran öğrenciler ile daha önceki yıllarda üniversiteye kayıt yaptırmış ancak hazırlık eğitimini başarıyla tamamlayamamış öğrencilerin İngilizce Hazırlık Programından muaf olmak için girdikleri sınavdır.
Sınava girerken yanımda bulundurmam gereken evraklar nelerdir?
Yanında güncel fotoğraflı kimlik belgesi (Kimlik, pasaport, ehliyet, Bartın Üniversitesi Öğrenci Kimlik kartı) olmayan öğrenciler sınava kabul edilmezler.
Türkçe eğitim veren bir bölüm kazandım. “İsteğe bağlı hazırlık okumak istemiyorum” işaretledim. Yine de Seviye Tespit Sınavına girmek zorunda mıyım?
Hayır, gerek yoktur. Doğrudan bölümünüze kayıt yaptırınız.
Ders saatlerini ve sınıfımı nereden öğrenebilirim?
Ders saatleri ve sınıflar, akademik yılın başlamasından hemen önce, Yabancı Diller Yüksekokulu internet sitesinden ilan edilir.
Hazırlık sınıf listeleri ilan edildikten sonra sınıf değişikliği yapılabilir mi?
Hayır. Öğrencilerin seviye tespit sınavı sonucunda yerleştirildiği sınıflarında değişiklik yapılmaz. Ancak öğrencilerin sınavlarda göstermiş oldukları başarılar baz alınarak gerek görülmesi durumunda dönem içerisinde sınıf değişikliği yapılır.
İngilizce Hazırlık Programı’nda derslere devam zorunluluğum var mı?
Evet, İngilizce Hazırlık Programında bir sene için en az %85 oranında devam zorunluluğu vardır. Üniversitemizin sportif ve kültürel etkinliklerine katılım zorunluluğundan kaynaklanan uzun süreli devamsızlıkların kabulü Yönetim Kurulu kararına bağlıdır. Bunun dışında kalan raporlar öğrencinin devamsızlık süresinden düşülmez. Devamsızlıktan kalan öğrenciler dönemin geri kalanındaki hiçbir sınava giremez.
Devamsızlık sınırını aşarsam İngilizce Yeterlik Sınavı’na girebilir miyim?
Hayır, %85 devam koşulunu yerine getirmeyen öğrenciler Bahar dönemi sonunda yapılan final sınavına ve bir sonraki sene Eylül döneminde yapılan İYS’ye giremezler.
Bir sene isteğe bağlı programda İngilizce Hazırlık eğitimi aldım ve bir senenin sonunda başarısız oldum. Bir sonraki akademik sene başında bölümüme başlayabilir miyim?
Evet. İsteğe bağlı İngilizce Hazırlık eğitimi alan öğrenciler eğitim aldıkları akademik seneyi başarılı tamamlayamasalar da bir sonraki sene bölümlerine devam ederler.
İngilizce Hazırlık Sınıflarını başarıyla tamamlayan öğrenciler için bir sertifika söz konusu mu?
Başarılı öğrencilerimize sertifikaları üniversitemizden mezun olurlarken alacakları diplomaya ek olarak verilir.
KÜTÜPHANE
Kütüphane hizmetlerinden nasıl yararlanabilirim?
Öncelikle Üniversitemiz akademik ve idari personeli ile öğrencilerimiz olmak üzere tüm araştırmacılar kütüphanemizden yararlanabilirler. Ancak ödünç kitap alabilmek için Üniversitemiz öğretim elemanı, idari personeli veya öğrencisi olmak zorunludur. Üyelerimiz ödünç-iade/danışma bankosunda sunulan hizmetler için (Ödünç Alma, Kitap İadesi, Süre Uzatma, Rezervasyon, v.b.) üniversite kimlik kartını yanında bulundurmalıdır. Diğer kullanıcılar kütüphane içindeki hizmetlerden yararlanabilirler ancak ödünç kitap alamazlar.
Kütüphaneye nasıl üye olabilirim?
Kütüphanemize üye olabilmek için öncelikle kütüphanemize gelerek personel veya öğrenci belgenizi ibraz etmelisiniz.
Kütüphane personeli hesabınızı aktifleştirdikten sonra kütüphane web sayfamızdaki "Hesabım" seçeneğine tıklayınız. Açılan sayfada Üye kodunuzu ve şifrenizi giriniz.
Üye kodu: Akademik ve İdari Personel için “Sicil No”, Öğrenciler için “TC Kimlik No” dur.
Şifre: Şifreniz, ilk kayıt esnasında telefon veya e-posta kanalıyla tarafınıza iletilecektir. (Şifrenizi unutmanız durumunda ödünç-iade/danışma bankosundan tekrardan talep edebilirsiniz)
Giriş yaptıktan sonra "Şahsi Bilgilerim" butonunu tıklayınız ve gerekli alanları doldurduktan sonra "Sözleşme metnini kabul ediyorum" kutucuğunu işaretleyin ve "Güncelle" butonuna basınız.
Kütüphane kataloğunu nasıl tarayabilirim?
http://katalog.bartin.edu.tr/ adresi üzerinden ana sayfadaki tarama çubuğu aranılan kelime (Yazar Soyadı –adı, eser adı, konu başlığı vb.) yazılarak tarama yapılır.
Kütüphanede aradığım kitabı nasıl bulurum?
Kütüphanemizde “Açık Raf Sistemi’’ uygulanmaktadır. Bu sisteme göre kullanıcı aradığı kitabı bulmak için kütüphanemiz katalog tarama sayfasından yapar. Eğer aradığı kitap kütüphanemizde var ise durum bilgisine bakarak kitabın rafta olup olmadığını tespit eder, eğer kitap rafta ise yer numarasını alarak kitabı raftaki yerinden bulur. Aradığı kitabı rafta bulamazsa ilgili personelden yardım talebinde bulunabilir.
Kaynaklar kaç gün süre ile ödünç verilmektedir?
Akademik personel ile yüksek lisans ve doktora öğrencileri; 30 günlük süre ile en çok 7 (Yedi) kitap, İdari personel, önlisans ve lisans öğrencileri; 15 günlük süre ile en çok 3 (üç) kitap ödünç alabilirler.
Aldığım Kitabın Ödünç Süresini Nasıl Uzatabilirim?
Kütüphanemizden ödünç aldığınız kitabın süresini aşağıdaki adımları uygulayarak uzatabilirsiniz
- http://katalog.bartin.edu.tr adresine
- Sağ üst tarafta bulunan ‘oturum aç’ seçeneğine tıklayınız.
- Üye kodunuzu ve şifrenizi giriniz
- Giriş yaptıktan sonra isminizin üzerine tıklayınız
- Üzerimdekiler butonuna tıklayınız. Ödünç aldığınız kitapların listesi görünecektir.
- Sağ tarafta bulunan saat simgesini tıkladığınızda ödünç aldığınız süre kadar iade tarihiniz uzatılacaktır.
Uyarılar:
- Web üzerinden uzatma işlemleri; ödünç alınan materyalin iade tarihine son üç gün kala ve materyal üzerinde başka bir kullanıcı rezerv(ayırtma) işlemleri yapılmamışsa uzatma yapılabilmektedir.
- Başkası tarafından ayrılan yayınlar uzatılamaz.
- Zamanında Kütüphaneye iade edilmeyen ve gecikme cezası bulunan yayınlara uzatma işlemi yapılamaz.
- Kütüphane gerekli gördüğü durumlarda, iade tarihini beklemeksizin, yayını geri çağırma hakkına
- Geri çağırma notu üyenin eline geçtikten sonra en geç 3 gün içinde yayını Kütüphaneye iade etmek zorundadır.
Ödünç verilmeyen kaynaklar nelerdir?
Danışma kaynakları (sözlükler, ansiklopediler, indeksler, almanaklar, yıllıklar, atlaslar v.b.), Süreli yayınlar, “Rezerv” olarak işaretlenmiş çok sık kullanılan araştırma ve ders kitapları, Basılı olmayan lisansüstü ve doktora tezleri, Yazma ve nadir basma eserler, Harita ve slaytlar, CD-ROM’lar, video ve teyp kasetleri vb. materyaller, Ayırtılmış kitaplar, Müzik notaları, Koleksiyon parçaları, sanatsal materyaller v.b. ile Daire Başkanlığı tarafından kütüphane dışına çıkarılmasında sakınca bulunan materyaller ödünç verilmez.
Süreli yayınları ödünç alabilir miyim?
Süreli yayınlar (dergiler, gazeteler, vb.) ödünç verilmemektedir.
Bir materyali rezerv edebilir miyim (Ayırtabilir miyim)?
Ödünç alınmış yani kullanıcı üzerinde bulunan kitap, başka bir kullanıcı tarafından rezerv edilirken izlenecek adımlar;
- http://katalog.bartin.edu.tr adresine
- Sağ üst tarafta bulunan ‘oturum aç’ seçeneğine tıklayınız ve üye kodunuz ile şifrenizi yazınız.
- Sisteme giriş yaptıktan sonra sağ üst köşedeki aramaların altında yer alan katalog’a tıklanır.
- Tarama çubuğunu kullanarak erişmek istenilen kitaba ilişkin bilgiler taranır.
- Kitaplar listelendikten sonra ayırtma yapmak istenilen eserin üzerine tıklanır.
- Açılan sayfada alt tarafta bulunan “ayırt” seçeneği kullanılarak ayırtma işlemi gerçekleştirilebilir.
- Ayırtılmış kitap ile ilgili süre uzatımı işlemi yapılmaz. Sadece ödünçte olan kitaplarda ayırtma işlemi yapılabilir.
- Ayırtmış olduğunuz kitap iade edildiğinde sistemde kayıtlı mail adresinize bilgilendirme maili gönderilecektir.
- Kitap iade edildikten sonra 3 gün bekletilir, ödünç alınmazsa rafa kaldırılır. Bu nedenle e-mail adreslerinizi güncel tutmanızı öneririz.
Ödünç aldığım kitabın süresini kaç kez uzatabilirim?
Ödünç aldığınız kitapları başkası tarafından ayırtılmamışsa akademik personel ile yüksek lisans öğrencileri 30 gün süre ile 1 kez, idari personel, lisans ve önlisans öğrencileri 15 gün süre ile 2 kez uzatabilirler.
Ödünç aldığım kitabı kaybettim / zarar gördü ne yapmalıyım?
Kütüphaneden ödünç aldığınız kitabı kaybettiğiniz ya da hasar verdiğiniz takdirde, niteliği aynı olmak kaydıyla piyasadan temin etmelisiniz. Ayrıca varsa gecikme cezasını da ödemeniz gerekmektedir.
Piyasada bulunamayan baskısı tükenen kitaplar için Sağlama Birimince piyasa araştırması yapılır. Kütüphane Değer Takdir Komisyonunun belirlediği bir bedel saptanır ve kitabı kaybeden okuyucuya ödettirilir.
Bedelini ödemeyen kullanıcılara borçlarını ödeyene kadar kitap ödünç verilmez ve Kütüphaneden ilişikleri kesilmez.
Kitap geciktirme cezaları ne kadardır?
Ödünç aldığı kitabı zamanında iade etmeyen kullanıcıdan, süre sonunu izleyen günden itibaren her bir kitap için günlük 0,50 TL. gecikme bedeli alınır.
Bireysel ve Grup Çalışma Odaları için nasıl rezervasyon yaptırabilirim?
Kutlubey Yerleşkesi Merkez Kütüphanemizde yer alan 24 adet bireysel çalışma odası ve 12 adet grup çalışma odası için, BARÜ mensubu tüm kullanıcılarımız rezervasyon yaptırabilir. Web sayfamızdaki “Hesabım” alanından kütüphane hesabınızla sisteme giriş yaparak sağ üst kısımda yer alan “Rezervasyon” menüsünden uygun olan oda ve sandalyeler için rezervasyon yaptırabilirsiniz. Sonrasında ödünç-iade/danışma bankosuna başvurarak kurum kimliği karşılığı oda anahtarını teslim alabilirsiniz.
Zeka Oyunları Salonundan nasıl yararlanabilirim?
Merkez Kütüphanemiz 1. kattaki süreli yayınlar salonu içerisinde yer alan “Zeka Oyunları Salonu’nda” yaralanabilmek için süreli yayınlar salondaki danışma bankosuna başvurarak kurum kimliği karşılığında oynamak istediğiniz oyuna ait araç-gereçleri teslim alabilirsiniz.
Emanet dolaplarından nasıl faydalanabilirim?
Ödünç-iade/danışma bankosuna başvurarak kurum kimliği karşılığı kullanım durumu uygun olan dolap anahtarını teslim alabilirsiniz.
Kütüphanenin abone olduğu veritabanlarına nasıl ulaşırım?
Abone olunan veritabanlarına kütüphanenin web sitesinde yer alan “abone veri tabanları” bölümünden kampüs içinde sınırsız erişim sağlanır.
Veritabanlarına kampüs dışından ulaşabilir miyim?
Kütüphanemizin abone olduğu elektronik kaynaklara, kütüphane hesabınızla dünyanın her yerinden, erişim sağlayabilirsiniz.
http://katalog.bartin.edu.tr/vetisbt/ adresine girdikten sonra var olan kütüphane hesabınızla veya yeni bir hesap oluşturarak portalı kullanmaya başlayabilirsiniz.
VETİS uzaktan erişimi portalında yeni üyelik yaptırırken personel için; “Kurum sicil No"; öğrenciler için ise “T.C. Kimlik No” ile hesap oluşturmanız gerekmektedir. Ayrıca hesabınızın aktifleştirilmesi için e-posta alanına kurumsal mail hesaplarınızı (personel için,
…@bartin.edu.tr; öğrenciler için, …@ogrenci.bartin.edu.tr) yazmalısınız.
Üniversitemiz bünyesinde çalışan tüm akademik ve idari personel ile öğrencilerimiz bu portaldan yararlanabilir.
Kütüphanemizde mevcut olmayan kitaplara nasıl ulaşabilirim?
Bu hizmetten Kütüphanelerarası İşbirliği Takip Sistemi (KİTS) aracılığıyla akademik personel ile yüksek lisans ve doktora öğrencileri yararlanabilir. Kütüphanemizde mevcut olmayan kitapları kütüphaneler arası ödünç verme hizmeti ile getirtebilirsiniz. Bu hizmetten yararlanabilmek için, kitabın veya kitapların koleksiyonumuzda olup olmadığından basılı ve elektronik katalog taraması yaparak emin olunuz. Kütüphanemizde yoksa kitap veya kitapların hangi kütüphanede olduğunu öğreniniz. Kütüphane hesabınız (katalog.bartin.edu.tr) üzerinden “KAÖ” alanı kullanılarak talepte bulunabilirsiniz.
Kütüphanede internet’ten faydalanabileceğim bir yer var mı?
Kütüphanemizde bulunan bilgisayarlardan çalışma saatlerimiz dahilinde yaralanabilirsiniz, ayrıca kütüphane binasında kablosuz internet bağlantısıyla internete bağlanabilirsiniz.
Kütüphanede fotokopi çektirebilir miyim?
Kutlubey Kampüsü Merkez Kütüphanemizde Fotokopi salonumuz bulunmaktadır. Ayrıca Book Eye4 Kiosk tarama cihazlarından kullanıcılarımız basılı kitaplardan istedikleri bölümleri pdf formatında kendileri tarama yaparak flash bellek, tablet ya da android telefonlarına aktarabilirler.
ULUSLARARASI ÖĞRENCİLERİN KABULÜ
Uluslararası öğrencilerin üniversitenize kabulü nasıl gerçekleşir?
Başvurular, Üniversite Bilgi Yönetim Sistemi> Uluslararası Öğrenci Başvurusu İşlemleri modülü üzerinden online olarak uluslararası öğrenci için belirlenen akademik takvimde belirtilen tarihler arasında en fazla 5 (beş) programa yapılır. Liseden/Orta öğretim kurumlarından, Üniversitemize başvuru tarihinden itibaren en fazla 5 yıl öncesinde mezun olmuş olan adaylar başvuru yapabilir.
Bartın Üniversitesi uluslararası öğrenci başvuruları ne zaman başlar?
Başvuru tarihleri için Bartın Üniversitesi web sitesini takip edebilirsiniz.
Eğitim ve Öğretim dili nedir?
Eğitim ve öğretim dili Türkçe’dir. İngilizce Öğretmenliği ve Mütercim-Tercümanlık bölümleri %100 İngilizce vermekte olup, İngilizce hazırlık programları mevcuttur. İslami İlimler Fakültesi öğrencileri bir (1) yıl zorunlu Arapça hazırlık eğitimi almak zorundadır. Ayrıca üniversitemizdeki lisans, önlisans ve meslek yüksekokulları dahil tüm akademik birimlerdeki öğrencilerimiz isteğe bağlı olarak bir (1) yıl İngilizce hazırlık eğitimi alabilirler.
Uluslararası öğrenciler yurtlara başvurabilir mi? Başvuru şartları ve olanaklar nelerdir?
Uluslararası öğrencilerin yurt ve kredi / burs başvuruları ancak kendilerine verilen ikamet / oturma izni kartındaki yabancı kimlik numarası ile mümkün olmaktadır. Başvurular e-devlet portalı üzerinden yapılmaktadır. Değerlendirme sonuçları www.kyk.gov.tr adresinden duyurulmaktadır.
İkamet Tezkeresi nedir? Nasıl alınır?
Türkiye’de alacağınız vize ile kalabileceğiniz maksimum süre 3 aydır. 3 aydan sonrası için ikamet izni almanız gerekmektedir. Tüm uluslararası öğrenciler, Türkiye’ye giriş yaptıktan sonra en geç 1 ay içinde oturma izni almak üzere Bartın Valiliği İl Göç İdaresi’ne başvurmak zorundadırlar.
Öğrenciler, öğrenci vizelerinde belirtildiği gibi Türkiye’de geçirecekleri öğrenim süresini kapsayan oturma izni alacaklardır ve bu belgeyi her zaman yanlarında taşımaları gerekmektedir.
Sağlık Sigortası nasıl alınır?
Türkiye’de eğitim-öğrenim görecek tüm uluslararası öğrenciler üniversiteye kayıt oldukları tarih itibariyle en geç 3 ay içinde Sosyal Güvenlik Kurumu İl Sağlık Müdürlüğü’ne başvuruda bulunarak yazılı bir dilekçe ile sigorta yaptırmalıdır. Bu süre içerisinde yazılı dilekçe ile İl Sağlık Müdürlüğü’ne başvurmayan tüm öğrenciler, öğrenim süreleri boyunca bir daha bu haktan faydalanamayacaklardır.
CUMHURBAŞKANLIĞI ULUSAL STAJ PROGRAMI
2023 Yılı Ulusal Staj Programı Yönergesine Nereden Ulaşabilirim?
Öğrencimiz Ulusal Staj Programına başvuru yapamadığını belirtiyor. Nasıl yardımcı olabiliriz?
Öğrencinizin başvurunun hangi aşamasında nasıl bir sorun yaşadığına ilişkin detaylı bilgiyi, ekran görüntüleri ile de destekleyerek ulusalstajprogrami@cbiko.gov.tr adresine veya kariyer@bartin.edu.tr adresine iletmesini sağlayınız. Ekibimiz en kısa süre içerisinde dönüş yapacaktır
Öğrencilerin başvuru formu sayfasına yükledikleri belgeleri değiştirmesi/belgeleri silmesi veya başvurusunu geri çekmesi mümkün müdür?
Ulusal Staj Programı’na başvurular; e-Devlet ve Başvuru Formu olmak üzere iki aşamadan oluşmaktadır. Sistem her bir aşamada da öğrencilerin başvurularını kaydederek daha sonra tamamlamalarına izin vermektedir. Eğer öğrenci, başvuru sürecinin iki aşamasını da tamamladı ise başvurusunu geri çekemez ya da yüklediği belgelerde herhangi bir değişiklik yapamaz. Ancak tüm aşamalar tamamlanmadığı sürece (Bu durumda öğrenci Kariyer Kapısında yer alan “Başvuru Durumum” kısmında “Yarım Kalan Başvuru” ibaresini görüntüler), başvurusunu iptal edebilir veya güncelleyebilir.
Ulusal Staj Programına başvuru yapan öğrencilerin belge kontrolü nereden ve hangi kriterlere göre yapılacaktır?
Öğrenciler tarafından yüklenen her bir belgenin kontrolü “Belge Kontrol Kılavuzu”nda paylaşılan kriterler doğrultusunda gerçekleştirilmelidir. Belge kontrol kılavuzunu Kariyer Kapısı’na Üniversite Kariyer Merkezi olarak giriş yaptıktan sonra sol menüde yer alan “Yardımcı Kaynaklar” bölümünden indirebilirsiniz.
Öğrencilerin staja kabul edilme sonuçları ne zaman açıklanır?
Ulusal Staj Programında yer alan her bir işveren staj sürecini (staj teklifi gönderme, staj takviminin belirlenmesi vb.) kendisi yönetmektedir. İşverenler staj teklifi gönderimi sürecinde öğrencilerin Kariyer Kapısı’nda yer alan profillerini inceleyerek uygun buldukları adaylara teklif göndermektedir. Dolayısıyla staj sonuçlarını tüm işverenlerin tek bir tarihte açıklaması söz konusu değildir. Programın başvuruya kapanmasının ve ilgili kurum kuruluşlara belge kontrolleri için tanınan sürenin sona ermesinden sonra Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi Başkanlığı tarafından her bir öğrencinin yeterlilik puanları hesaplanmakta ve bu puanlar öğrencilerin profillerine dahil edilmektedir. Akabinde, başvuran tüm öğrencilerin profilleri kişisel bilgileri ve üniversite isimleri gizlenerek “Aday Havuzu”na aktarılarak söz konusu havuz işverenlerin erişimine açılmaktadır. Bu süreci takiben işverenler kendi ihtiyaçları
doğrultusunda ve staj takvimlerine uygun olacak şekilde tekliflerini tek tek göndermektedir. Dolayısıyla her bir öğrenci farklı tarihlerde staj teklifi alabilmektedir.
Program kapsamında öğrencilerin kaç staj yapma hakkı bulunmaktadır?
Öğrenciler Ulusal Staj Programı kapsamında her yıl “bir” staj yapma hakkına sahiptir.
Önceki yıllarda Ulusal Staj Programı kapsamında staj yapmış bir öğrenci, 2023 yılında da program kapsamında staj yapabilir mi?
Evet yapabilir. Önceki yıllarda Program kapsamında yapılan stajlar, yeni dönemdeki staj hakkını etkilemez. Başvuru şartlarını sağlamaları halinde, öğrenciler USP’ye her yıl yeniden başvuruda bulunabilir ve teklif alması durumunda stajını yapabilir.
Öğrenciler ne zamana kadar staj teklifi alabilirler?
İşverenler öğrencilere, “Aday Havuzu”nun erişimlerine açıldığı tarihten itibaren teklif göndermeye başlar ve bir sonraki yılın USP başvurularının başladığı tarihe kadar yeni teklif göndermeye devam edebilirler. Dolayısıyla öğrenciler de bu tarihler arasında teklif alabilirler, ancak işverenlerin genellikle yaz ayları ve sömestr tatilleri için daha fazla sayıda öğrenciye staj imkânı sunduğu görülmektedir.
Öğrenciler kaç gün staj yapabilirler?
Staj dönemlerinin istisnai haller saklı kalmak üzere en az yirmi iş günü olarak belirlenmesi tavsiye edilmektedir. Ancak, üniversitenin onay vermesi halinde işveren ve öğrenci arasında daha uzun ya da kısa olacak şekilde belirlenebilir. Stajların 15 iş gününden daha az olmaması önerilir. Aday stajını zorunlu stajına saydıracaksa ve fakültesinin daha fazla staj yapma zorunluluğu varsa staj süresi, staj yapılacak kurum ve üniversitenin onayıyla arttırılabilir.
İşveren tarafından teklif edilen staj süresinde değişiklik yapılması mümkün müdür?
İşverenler genelde minimum yirmi iş günü olacak şekilde staj teklifi göndermektedir. Teklif edilen staj süresi öğrenci ve üniversitesi için uygun değilse; öğrenci işverenle iletişime geçip staj süresinde değişiklik talep edebilir. İşverenin ve üniversitenin uygun görmesi durumunda staj süresinde değişiklik yapılabilir.
Öğrencinin staj kabul aldığı tarih aralığı ders dönemine denk gelmektedir. Üniversitemiz yönetmeliğinde öğrencinin ders döneminde staj yapamayacağı belirtilmektedir. Bu durumda ne yapılmalıdır?
Öğrenci staj teklifi aldığı kurumun staj sorumlusu ile iletişime geçerek staj tarihlerinde değişiklik talep edebilir. Kurumun da uygun görmesi halinde öğrenci, staj tarihlerini ders dönemine denk gelmeyecek şekilde ayarlayabilir. Takibin sağlanabilmesi için öğrenci, kurumda yapacağı staj ile ilgili gerekli tarih değişikliğini üniversitesine bildirmelidir. Ancak öğrencinin ders döneminde haftanın sadece belirli günlerinde dersi bulunuyorsa (boş günleri mevcutsa) ve staj teklifi, öğrencinin derslerine devam etmesini engellemeyecek şekilde söz konusu boş günleri kapsayacak şekilde düzenlenerek gönderildi ise öğrencinin mesleki gelişimini desteklemek açısından stajın onaylanarak gerekli süreçlerin yürütülmesi Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi tarafından önerilmekte olup, son söz Fakülte/Meslek Yüksekokulları yöneticilerine aittir.
İşveren, staja kabul ettiği öğrencimiz için staj kabul belgesi/onay formu talep ediyor. Bu durumda ne yapmalıyız?
Program kapsamında işverenlerin talep etmesi halinde staja kabul edilen öğrencileriniz için varsa üniversitenize ait “staj kabul formu/belgesi” formatını kullanabilirsiniz. Kariyer Merkezimiz tarafından hazırlanan ve Üniversitemizin formlar sayfasında yer alan ‘Zorunlu Stajı Olmayan Öğrenciler İçin Staj İzin Belgesi’ formunun iki nüsha şeklinde hazırlanarak birisi bölümde kalacak şekilde işverene teslim etmesi sağlanabilir.
Öğrencilerin sigorta primlerini kim karşılayacaktır?
Ulusal Staj Programı kapsamında yapılacak tüm stajlarda; 5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanununun 5/b maddesi kapsamında sosyal güvenlik prim ödemeleri öğrencilerin bağlı olduğu yükseköğretim kurumu tarafından yapılacaktır.
Gönüllü staj yapacak öğrencilerin sigortasını karşılamak gerekiyor mu?
Evet. Ulusal Staj Programı kapsamında zorunlu/gönüllü staj ayrımı yapılmamaktadır. Bu doğrultuda, staja kabul edilmeleri durumunda zorunlu ya da gönüllü staj ayrımı yapmaksızın tüm öğrencilerin sigortalarının üniversiteleri tarafından karşılanması gerekmektedir.
Öğrenci staj yapacağı tarih aralığında mezun durumunda olur ise sigortası karşılanmalı mıdır?
Kariyer Kapısı’ndaki Staj Yönergesi 5. Maddede de belirtildiği gibi: “Program kapsamında staj yapacak öğrencilerin; staj süresi boyunca yükseköğretim öğrencisi olması gerekmektedir.” Adayın staj yapacağı tarih aralığında mezun konumunda olması durumunda üniversitesinin sigorta yapma zorunluluğu bulunmamaktadır..
Üniversitemizde çalıştırılan stajyer öğrencilerin ücreti nasıl karşılanacaktır?
Üniversitenin ilgili kalem/kalemlerinde bütçe mevcutsa stajyer ücretlerinin karşılanması hususunda öncelikle bu bütçe kullanılmalı, ancak söz konusu bütçe yetersiz kaldığı zaman üniversitenin Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı, Cumhurbaşkanlığı Strateji Bütçe Başkanlığı’na (SBB) Resmi Yazı göndererek “stajını tamamlayan” adaylar için bütçe talebinde bulunmalıdır. Bilindiği üzere 2022 yılında, üniversitelere USP kapsamında bütçe aktarılmasına ilişkin Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi koordinasyonunda, SBB yetkilileri ile tüm kariyer merkezleri ve kariyer merkezlerinden sorumlu Rektör Yardımcılarının katılımı ile bir toplantı gerçekleştirilmiştir. Söz konusu toplantıda SBB tarafından “yetki alanlarının talep edilen bütçelerin aktarılıp aktarılmaması kararı ile sınırlı olduğu, bu nedenle de “görüş talebi ” gibi yetki alanına girmeyen içeriklere sahip yazılara cevap vermeyecekleri” bilgisinin paylaşıldığını hatırlatmak isteriz.
USP kapsamında aday havuzunda bulunan öğrencileri Üniversitemizde stajyer olarak istihdam etmemiz durumunda sigorta ve ücret ödemeleri nasıl olacaktır? Staj imkanı sağladığımız adayın kendi Üniversitemiz öğrencisi olma durumunda süreç nasıl ilerleyecektir?
3308 sayılı Mesleki Eğitim Kanunu, 5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu ve ilgili mevzuat hükümlerine göre Ulusal Staj Programı kapsamında staja kabul edilen öğrencilerin sigorta primleri öğrencisi oldukları yükseköğretim kurumu tarafından, stajyer ücreti ise staj yaptığı kurum/kuruluş tarafından karşılanmalıdır. Bu doğrultuda, bir
öğrenciyi üniversitemizde stajyer olarak istihdam etmeniz durumunda; sigorta primi öğrencinin bağlı olduğu yükseköğretim kurumu tarafından karşılanırken stajyer ücreti işveren konumunda bulunan üniversitemiz tarafından karşılanmalıdır. Sigorta süreçlerinin başlatılabilmesi için, öğrencinin eğitim aldığı yükseköğretim kurumuna staja kabul aldığına ilişkin resmi yazı gönderebilir ya da öğrenciye, üniversitesine teslim ederek süreçleri başlatabilmesi için “Staja Kabul Belgesi” verilebilir. (İlgili belgenin örneğine Staj Yönergesi Ek 4’ten ulaşabilirsiniz.) Eğer stajyer aynı zamanda üniversitemizin öğrencisi ise hem sigorta primi hem de stajyer ücreti üniversitemizce karşılanır
Üniversiteler Cumhurbaşkanlığı Strateji Bütçe Daire Başkanlığı’ndan bütçe talep ettiğinde süreç nasıl ilerlemektedir?
Cumhurbaşkanlığı Strateji Bütçe Başkanlığı (SBB), üniversitenin bütçe talebine ilişkin gönderdiği Resmi Yazıya istinaden üniversitenin ilgili kalemlerini inceleyip bu kalemlerde bütçe olup olmadığını kontrol eder. Üniversitenin ilgili kalemlerinde bütçe mevcutsa staja ilişkin ücretlerin bu bütçeden karşılanmasını talep eder. Ancak üniversitenin ilgili kalemlerinde bütçe bulunmuyorsa SBB, Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi ile iletişime geçerek “stajını tamamlayan” adayları teyit eder ve bu adaylar için üniversiteye bütçe aktarımını gerçekleştirir.
Stajyer ücretleri işverenler tarafından ne zaman ödenmektedir?
Kariyer Kapısı’nda bulunan Staj Yönergesi’nin 14/1 maddesinde “Stajyerlere, 3308 sayılı Mesleki Eğitim Kanununun 25’inci maddesi gereğince staj yaptığı kurum tarafından staj bitimine müteakip ücret ödenir” ifadesi bulunmaktadır. Detaylar için bahsi geçen kanunun ilgili maddesi ve Ulusal Staj Programı Yönergesi incelenebilir.
Sigorta işlemleri tamamlanan bir öğrenci stajına başlamamış ya da stajdan vazgeçtiğini geç bildirmiştir. Bu durumda ne yapılmalıdır?
Öğrenci stajını iptal edecekse, bu durumu staj tarihi gelmeden önce üniversitesinin ilgili birimlerine ve staj yapacağı kurumdaki staj sorumlusuna bildirmelidir. Öğrencinin bu bilgiyi vermesini takiben işveren, sistem üzerinden öğrencinin durumunu “stajı iptal edildi” olarak değiştirmektedir. Söz konusu “durum” kariyer kapısı üzerinden Kariyer Merkezlerince görüntülenebilmektedir. Dolayısıyla “Staj Durumu” bilgisi “stajı iptal edildi” olarak görüntülenen öğrencilerin sigorta iptal işlemi gerçekleştirilebilir.-*Öğrencinin, Üniversitemizin ve işverenin mağduriyet yaşamaması için stajını iptal etmek isteyen öğrencinin bu durumu staj tarihinden en az bir hafta önce işverenlere ve Üniversitenin ilgili birimlerine yapması gerekmektedir. Öğrencinin stajını iptaline ilişkin gerekli taraflara zamanında bilgilendirme yapması önemlidir. Bu nedenle Kariyer Merkezi yetkililerince öğrencilere staj iptalinde yapması gerekenlere ilişkin uyarı/bilgilendirme yapılmaktadır.
*Stajın mazeret bildirmeksizin iptal edilmesi ve/veya staj başlangıç tarihinde adayın staj yerine gelmemesi durumunda ilgili işveren, öğrencilerin sistemdeki profiline adayın sorumsuz davranışına ilişkin not düşer ve bu durum diğer işverenler tarafından görüntülenir. Dolayısıyla bu geri bildirim, öğrencilerin daha sonra alacakları staj teklifleri için olumsuz izlenim yaratır.
PEDAGOJİK FORMASYON EĞİTİMİ
Eğitim ve öğretim sırasında hangi öğrenciler pedagojik formasyon eğitimi alabilecektir?
Millî Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulunun 20/02/2014 tarihli ve 9 sayılı "Öğretmenlik Alanları, Atama ve Ders Okutma Esasları"nın ekinde yer alan öğretmen yetiştiren fakülteler dışında formasyon eğitimi alınabilen alanlardaki fakültelerdeki öğrenciler pedagojik formasyon eğitimi alabilecektir.
Eğitim/Eğitim Bilimleri Fakülteleri dışında pedagojik formasyon eğitimi nasıl verilecektir?
Öğrencilerin kayıtlı olduğu programın örgün eğitim ve öğretimi sırasında, seçmeli ders olarak üçüncü yarıyıldan itibaren verilecektir. Öğrenciler bu seçmeli dersleri sekiz yarıyıllık eğitimlerinin üçüncü yarıyılından itibaren alabileceklerdir.
Vakıf yükseköğretim kurumları da pedagojik formasyon eğitimi verebilecek mi?
Öğrenim sırasında pedagojik formasyon derslerini diğer üniversitelerde olduğu gibi verebilecektir.
Pedagojik formasyon dersleri 240 kredinin içinde mi değerlendirilmelidir? 240 AKTS aşılabilir mi?
- Lisans eğitim ve öğretim süresi 4 yıl olan ve formasyon eğitimi alabilecek programların diğer bölümlerden alınabilen veya zorunlu seçmeli olmayan seçmeli derslerinin yerine, üniversitenin formasyon eğitimi alabilecek tüm programları için söz konusu dersler seçmeli ders olarak açılacak ve öğrenciler kendi bölümlerindeki seçmeli dersler yerine bu dersleri alacaktır.
- Bu çerçevede mezuniyet 240 AKTS veya üzerinde olabilecektir. Ancak, toplam AKTS 300’ün altında olmalıdır.......
Pedagojik formasyon dersleri uzaktan öğretim olarak verilebilir mi?
Yükseköğretim Kurumlarındaki Uzaktan Öğretime İlişkin Usul ve Esaslar uyarınca her programdaki her bir yarıyıldaki derslerin AKTS kredilerine göre en fazla %30’u uzaktan öğretimle verilebilmektedir. İlgili dönemde seçmeli ders olarak açılacak olan pedagojik formasyon dersleri bu uygulama kapsamında (özel öğretim yöntemleri ve öğretmenlik uygulaması dersi gibi uygulamalı dersler hariç) değerlendirilecektir.
Pedagojik formasyon eğitimi dersleri öğrenci transkriptlerine dahil edilecek mi?
- Öğrenciler seçmeli ders olarak aldıklarından dolayı dersler transkript içinde yer alacaktır. Sadece bir Transkript düzenlenecek ve bu dersler bu transkript içinde yer alacaktır.
- Mezuniyet ortalamasına dahil
- Diplomaların arkasına “Pedagojik formasyon eğitimini tamamlamıştır.” ifadesi yazılacaktır.
- Mezunların transkripti için mevcut uygulamada herhangi bir değişiklik yoktur.
Pedagojik formasyon eğitiminde hangi dersler verilecek?
DERSİN ADI |
T |
U |
K |
AKTS |
Eğitime Giriş |
3 |
0 |
3 |
4 |
Öğretim İlke ve Yöntemleri |
3 |
0 |
3 |
4 |
Sınıf Yönetimi |
2 |
0 |
2 |
3 |
Özel Öğretim Yöntemleri |
3 |
0 |
3 |
4 |
Rehberlik ve Özel Eğitim |
3 |
0 |
3 |
4 |
Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme |
3 |
0 |
3 |
4 |
Eğitim Psikolojisi |
3 |
0 |
3 |
4 |
Öğretim Teknolojileri |
2 |
0 |
2 |
3 |
Öğretmenlik Uygulaması |
1 |
8 |
5 |
10 |
GENEL TOPLAM |
23 |
8 |
27 |
40 |
Pedagojik formasyon eğitiminde verilen derslerin hepsinin alınması zorunlu mudur?
- Pedagojik formasyon eğitimi derslerini almak öğrencilerin talebine bağlıdır.
- Söz konusu dersleri seçmeli ders olarak alan ancak tümünü tamamlamayan öğrencilerin diplomalarında bu eğitimi tamamladığına dair ifade yer almayacak, öğrencinin sadece transkriptinde aldığı dersler yer alacaktır.
Açıköğretim ve uzaktan öğretim programlarında öğrenim gören öğrenciler "pedagojik formasyon eğitimi" derslerini alabilecekler mi?
- Halihazırdaki uygulamada hiçbir değişiklik yapılmamıştır.
- MEB Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı’nın 9 sayılı "Öğretmenlik Alanları, Atama ve Ders Okutma Esasları"nın ekinde belirtilen alanlardaki Açıköğretim ve Uzaktan öğretim programlarında kayıtlı öğrenciler mezuniyetlerinden sonra Pedagojik Formasyon Eğitimi Sertifika Programına veya Öğretmenlik Mesleği Tezsiz Yüksek Lisans Programına başvuru yapabileceklerdir.
Son sınıf öğrencisi olup kayıtlı olduğu programın mezuniyet için gerekli tüm şartlarını yerine getiren öğrenciler, pedagojik formasyon eğitimi uygulamasından yararlanabilecekler mi?
- Diplomasını almak isteyen öğrenciler diplomalarını alabilecektir. Ancak formasyon ile ilgili mezun şartlarına tabidirler.
- Bu adaylar talep etmeleri halinde Pedagojik Formasyon Eğitimi Sertifika Programına kayıtları yapılabilecek,
- Bu durumda olup söz konusu sertifika programına kayıt olanlar Mezunlar İçin Pedagojik Formasyon Eğitimi Sertifika Programına İlişkin Çerçeve Usul ve Esaslar uyarınca sertifika öğrenim ücretini, sertifika programında alacakları dersler ve öğretmenlik uygulaması dikkate alınarak ödeyecektir.
- Bu öğrencilere mahsus olmak üzere ilgili üniversite Pedagojik Formasyon Eğitimi Sertifika Programı açarak devam etmelerini sağlayacaktır.
- Diplomalarını almayıp formasyon eğitimi almaya devam etmek isteyenler ise öğrenimlerine 2022-2023 eğitim öğretim yıl yaz öğretim de dahil olmak üzere 2023- 2024 eğitim ve öğretim Bahar dönemine kadar lisans öğrenci haklarına sahip olarak devam edebilecektir.
Mezun Öğrenciler için Pedagojik Formasyon Eğitimi Sertifika Programı uygulamasına devam edilecek midir?
Hali hazırda yapılan uygulamada bir değişiklik yoktur. Mezun Öğrenciler için Pedagojik Formasyon Eğitimi Sertifika Programı uygulamasına devam edilecektir.
Halen pedagojik formasyon eğitimi sertifika programına devam eden öğrenciler için mevcut program aynen uygulanmaya devam edilecek midir?
Halen Pedagojik Formasyon Eğitimi Sertifika Programına devam eden öğrenciler için mevcut program aynen uygulanmaya devam edilecektir.
Mezun öğrenciler için pedagojik formasyon eğitimi sertifika programı uygulamasında öğrenci kabulü ve muafiyet nasıl olacak?
- Mezunlar için uygulanmakta olan pedagojik formasyon eğitimi sertifika programına bir öğretim yılında sadece bir yarıyılda öğrenci kabulü yapılacak olup iki dönemde de ayrı ayrı öğrenci kabul edilemeyecektir.
- Söz konusu sertifika programında teorik derslerden muafiyet üniversitelerin ilgili kurullarınca değerlendirilebilecek, ancak Öğretmenlik Uygulaması dersinden muafiyet sağlanmayacaktır.